Tatry Zachodnie - 5 lipca 2020

Odwiedza mnie syn i oczywiście marzą mu się góry. Co oznacza oczywiście Tatry.

Szczerze powiedziawszy, nie mam pomysłu na wycieczkę. Na Słowację jeszcze się trochę boję pojechać, a polskie Tatry są zapchane turystami. Zwłaszcza teraz, jak droga do Morskiego Oka została zamknięta. Wszędzie będzie straszny tłok, zwłaszcza, że idealna pogoda ma być tylko w niedzielę.

Chyba najlepiej będzie pójść gdzieś w Tatry Zachodnie z Doliny Chochołowskiej. Byliśmy już właściwie wszędzie, syn nie był tylko na Ornaku. Wychodzę więc z propozycją, która zostaje zaakceptowana. Może nie jest to zbyt ambitny pomysł, ale całkiem przyjemna, niezbyt męcząca wycieczka. Kompromis z obu stron. A Tatry będą.

Droga z Nowego Sącza do Chochołowa jest tak pusta, że wydaje się to niewiarygodne. Bardzo szybko dojeżdżamy do Siwej Polany i już o ósmej wyruszamy. Nie czekamy na kolejkę, chociaż te trzy i pół kilometra są bardzo kuszące. Po minięciu Polany Huciska idziemy jeszcze kawałek doliną, a potem wchodzimy na żółty szlak prowadzący na Iwaniacką Przełęcz.

Stamtąd zielonym szlakiem stromo do góry po kamiennej ścieżce – powoli wychodzimy z lasu i wchodzimy w kosodrzewinę. Pojawiają się pierwsze widoki. Na pierwszym planie pobliski Kominiarski Wierch.

Docieramy na Suchy Wierch Ornaczański (1832 m n.p.m.). Robimy sobie tu przerwę na posiłek i podziwiamy widoki. Jest wspaniale.

Później Ornak (1854 m n.p.m.), skalisty Zadni Ornak (1867 m n.p.m.) z Siwymi Skałami i Kotłowa Czuba (1840 m n.p.m.). Z Siwej Przełęczy schodzimy czarnym szlakiem z powrotem do Doliny Chochołowskiej. Tędy to ja akurat nie szłam, więc też zaliczam coś nowego.

Kiedy docieramy do Polany Huciska, akurat podjeżdża kolejka, więc tym razem nie odmawiamy sobie skrócenia trasy.

Powrót niestety nie jest już taki przyjemny – trzy mosty w remoncie, przy każdym korki, no i remont drogi pomiędzy Chochołowem a Czarnym Dunajcem. Ale odkąd pamiętam, zawsze wyjazd w Tatry wiąże się z jakimiś utrudnieniami na drodze. Jak nie w jednym miejscu, to w drugim. Albo w kilku na raz.