Beskid Makowski (według J. Kondrackiego, bo według niektórych map i przewodników Beskid Żywiecki) - 14 września 2014 - wycieczka z PTT

Przejście piesze na trasie: Koszarawa - Lachów Groń (1045 m n.p.m.) - Jałowiec (1111 m n.p.m. ) - Przełęcz Kolędówka - Zawoja Centrum

Zapisałam się na tę wycieczkę, bo szczerze powiedziawszy, słabo znam tamte pasma górskie, a jak jest okazja, to trzeba ją wykorzystać. Namówiłam Martę i Krzyśka, żeby też pojechali. Marta przy okazji została wrobiona do poprowadzenia wycieczki, bo akurat był problem ze znalezieniem przewodnika.

Zatrzymaliśmy się na chwilę w Lachowicach, przy tamtejszym drewnianym kościele pw. Świętych Apostołów Piotra i Pawła, z XVIII wieku.

Wyszliśmy z Koszarawy żółtym szlakiem. Zaliczyliśmy najpierw Lachów Groń (1045 m n.p.m.), później przeszliśmy pod szczytem Czerniawy Suchej (1052 m n.p.m.) i wdrapali na najwyższy szczyt tego dnia czyli Jałowiec (1111 m n.p.m.). Tu zrobiliśmy sobie ognisko. Nasi koledzy, Ewa i Wiesiek, jak zwykle mieli poczęstunek dla całej grupy – pyszne pieczone pierogi ze szpinakiem. Są niesamowici!

Stamtąd szliśmy dalej żółtym szlakiem. Zboczyliśmy tylko trochę do schroniska  „W murowanej piwnicy” na piwo.

Na Przełęczy Kolędówki zmieniliśmy szlak na zielony. Mieliśmy pecha, bo dopadła nas burza i do autokaru, czekającego na nas w Zawoi, dotarliśmy przemoczeni do suchej nitki.

Ale mimo to wróciliśmy z wycieczki bardzo zadowoleni.