Beskid Niski - okolice Krempnej - 28 maja 2017

W tę niedzielę postanowiliśmy pojechać w Beskid Niski. W okolicach Krempnej jest wytyczona ścieżka przyrodnicza „Hałbów - Kamień”. Ma długość około 10 km i zatacza pętlę. Wychodzi w Krępnej spod Ośrodka Edukacyjnego MPN, przechodzi przez Przełęcz Hałbowską i schodzi koło cerkwi. Jest dość urozmaicona, częściowo prowadzi pięknymi łąkami więc warto się nią przejść.

My poszliśmy odwrotnie. Wyszliśmy spod cerkwi. Szliśmy cały czas po znakach ścieżki. Po drodze zboczyliśmy tylko na chwilę (przy 11 przystanku), żeby wejść na szczyt Kamienia (714 m n.p.m.). Były tam całkiem ładne skałki. Po dotarciu z powrotem do Krępnej zwiedziliśmy Ośrodek Edukacyjny MPN i przespacerowaliśmy się nad zalewem na Wisłoce.

Potem pojechaliśmy zobaczyć stary cmentarz w Żydowskiem, cały jest porośnięty chabrem miękkowłosym, który teraz akurat zakwita. Poza tym Marta bardzo chciała zobaczyć okolice dawnej wsi Ciechania, więc bardzo kiepską drogą prowadzącą z Żydowskiego do Ożennej podjechaliśmy pod punkt widokowy. Tam zrobiliśmy sobie krótki spacer łąkami w stronę Ciechani, wróciliśmy do samochodu i zjechaliśmy do Ożennej.

Wracając oglądaliśmy i fotografowali kolejno cerkwie w: Świątkowej Wielkiej, Świątkowej Małej i Kotani. Cerkwie i drewniane kościółki są pasją Krzyśka, więc zawsze staramy się zatrzymywać przy tych, w pobliżu których akurat przejeżdżamy.

Pogodę mieliśmy przez cały dzień wymarzoną na wycieczkę – świeciło słońce, było bardzo ciepło, ale wiał przyjemny chłodny wiaterek -  wymarzona pogoda na chodzenie po górach.