Beskid Wyspowy - 15 sierpnia 2015

Trasa: Koczury (Słopnice Królewskie) - Przełęcz Rydza-Śmigłego - Polana Wyśnikówka - Mogielica - żółty szlak do Koczur (Słopnic Królewskich)

Jest ostatnio bardzo burzowo. A ja chcę koniecznie zrobić zdjęcia rezerwatu Mogielica. Marta nie może, ale Krzysiek obiecał ze mną pojechać. Wyjeżdżamy bardzo wcześnie rano (chociaż, wziąwszy moje doświadczenia sprzed dwóch lat z Małych Pienin, to wcale nie gwarantuje uniknięcia burzy).

Zostawiliśmy samochód w Koczurach i podeszli asfaltem na Przełęcz Rydza-Śmigłego, żeby móc zrobić w ten sposób kółeczko. Już przy drodze zauważyłam goryczkę wąskolistną, jedna z rzadszych goryczek w Karpatach.

Co prawda już w ubiegłym roku udało mi się ją sfotografować w Żmiącej, ale znalezienie kolejnego stanowiska rzadkiego gatunku jest zawsze przyjemne.

Docieramy na przełęcz i idziemy do góry zielonym szlakiem. Jest jeszcze całkiem przyjemnie, bo nie jest tak gorąco. Wszędzie kwitnie goryczka trojeściowa. Szczególnie dużo jest jej na polanie Wyśnikówka. I kwitnie też wierzbówka kiprzyca.

Docieramy do granicy rezerwatu. Fotografuję tablicę i idziemy dalej. Na szczycie wchodzimy na wieżę widokową, a potem robimy sobie krótki odpoczynek.

Schodzimy żółtym szlakiem z powrotem do Koczur, gdzie zostawiliśmy samochód. Po drodze przechodzimy obok łąki, na której jest kolejne stanowisko goryczki wąskolistnej. Rośnie jej tu sporo.

Jest dopiero dwunasta. Wracamy do domu zadowoleni,  że udało się nam uniknąć burzy.  Zwłaszcza, że po południu przechodziły jedna za drugą.